sobota 15. ledna 2011

Existuje mezi tím, co prožívají rozdíl?

Pro zvětšení klikni

Nic lepšího k tomu nelze napsat:

"Zatímco mi ležel na klíně, telefonoval jsem se svým bratrem, zval mě na večeři. A jak jsem s ním mluvil, ohmatával jsem tělo kocoura, každý jeho kousek. Stiskl jsem mu zadní nohu, prohmatával ji po celé délce. Bylo to tak zvláštní, skoro až děsivé, jak mi ta jeho noha připomínala nohu slepice. To bylo neuvěřitelné, jak mi ty šlachy a celá noha prostě připomínaly slepičí stehno. Brzo jsem to pustil z hlavy, vstal jsem, oblékl se, a vydal se za bratrem. A hádejte co bylo k večeři? Slepice! Stejně tak mohli mít k jídlu kočku, já v tom neviděl rozdíl. Před chvíli jsem hladil jedno zvíře a teď mám jiné sníst? Spojil jsem si to dohromady, chápete? Zvíře, a hotovo. Žádná kočka, žádný pes. Prostě zvíře. Ten večer jsem nesnědl nic. Prostě jsem se jen díval na tu mrtvolku ptáka, který ležel na jídelním stole. Viděl jsem ho teď úplně jinak. Navíc jsem měl doma zvíře, ke kterému jsem se měl po večeři vrátit; a jak bych mu to asi pak vysvětlil?" - krátká citace z dokumentu The Witness (Svědek).

The Witness otevírá obchodník se stavebním materiálem Eddie Lama svým vyprávěním o tom, jak od dětství trpěl strachem ze zvířat. Cestu k jeho srdci našlo až zatoulané kotě a stalo se mu inspirací k záchraně dalších zvířat. Dnes Eddie šíří v ulicích New Yorku povědomí o utrpení zvířat zabíjených pro svou kožešinu. S humorem a lidskou opravdovostí odhaluje, jak u něj k této proměně došlo. Svědek od svého vzniku získal 9 ocenění, mezi nimi šest cen za nejlepší dokument a jednu za nejlepší film festivalu. Jeho posledním úspěchem je cena za nejlepší krátký film hollywoodského festivalu Artivist v roce 2005.

Webové stránky dokumentu: http://www.witnessfilm.org/

Titulky k dokumentu: http://www.goveg.cz/otevrioci/download.jsp?section=titulky